Domo DO8120

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Domo DO8120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ronny1959 22-07-2018

Rammelen

Geschreven voor: Domo DO8120

We hebben deze ventilator nu 3 jaar in huis maar veel is hij niet gebruikt alleen op warme dagen als het echt nodig was maar de blazer maakt nu zoveel herrie in zowel blaas stand 1 , 2 en 3 het is lijkt erop dat hij slingerd in het huis zeer vervelend

JoepGoes 31-07-2013
Geschreven voor: Domo DO8120

In mijn ogen een lelijk ontwerp in een zeer goedkoop ogende uitvoering van plastic. Enkele dagen in bezit dus over duurzaamheid kan ik weinig zeggen.
Maar wel een apparaat wat doet wat het beloofd.
In tegenstelling tot een eerdere Domo 8121 maakt deze minder herrie en kraakt ook niet bij het oscilleren wat ik echt een verbetering vind.
Zeer gemakkelijk te bedienen, ook de bijgeleverde afstandsbediening is natuurlijk een extra gemak.
Een krachtig en prima apparaat.

MarcelS76 17-06-2013
Geschreven voor: Domo DO8120

Ik heb de ventilator nu een paar dagen in bezit. De echte test moet nog komen (morgen wordt het 30 graden), maar tot nu toe ben ik heel tevreden. Geluidsniveau is goed, alleen op de hoogste stand misschien wat hinderlijk. De blaaskracht is zeer goed. De afstandsbediening is een pluspunt, wel jammer dat er dan net geen batterijtjes bij zitten. Bij duurzaamheid kan ik helaas geen 'n.v.t.' invullen. Daar staat nu een 8, maar misschien dat ik die dus nog naar boven of beneden bijstel.

Nikabo 01-06-2013
Geschreven voor: Domo DO8120

Na jaren trouwe dienst was de grote, staande ventilator op onze slaapkamer aan vervanging toe. Onze voornaamste eisen waren dat de ventilator makkelijk in een hoek te plaatsen zou zijn, zodat deze zo min mogelijk in de weg zou staan. Dat deze een timer zou hebben en dat het geluidsniveau laag zou zijn bij een acceptabele hoeveelheid blaaskracht. Naar aanleiding van de zeer positieve reviews hier op kieskeurig hebben wij de Domo DO8120 aangeschaft. Helaas valt de ventilator tegen.

Allereerst de pluspunten:

- Het ontwerp. De ventilator ziet er strak uit.

- De timer. Handige functie voor als je met de ventilator aan in slaap wilt vallen, maar niet de hele nacht stroom wilt verbruiken en/of in de tocht wilt liggen.

- De afstandsbediening. Ideaal als je op bed ligt en de snelheid o.i.d. aan wilt passen.

Dan de minpunten:

- Het geluid. Wij kunnen eerlijk gezegd niet begrijpen dat mensen in de andere reviews hier zo positief over zijn. Op de lage stand is het nog acceptabel maar dan is de blaaskracht op een warme avond eigenlijk te weinig. Op de medium stand maakt de ventilator al dusdanig veel herrie dat hier bijna niet meer bij in slaap te vallen is. Als we bij deze stand TV willen kijken, moeten we het volume van de TV zo hard aanzetten dat de buren hier last van hebben. Dit is natuurlijk geen optie, dus zetten we het geluid maar uit. Op de hoge stand is de ventilator bijna te vergelijken met een stofzuiger. Deze stand gebruiken wij alleen om snel af te koelen, maar daarna zetten we hem snel weer lager.

- De bouwkwaliteit. De ventilator doet wat gammel aan. Dit veroorzaakt ook nog een ander ongemak. De knoppen bovenop de ventilator zijn van die goedkope, plastic knoppen die een beetje heen en weer kunnen bewegen. Als de ventilator aanstaat op de lage stand dan trillen de knoppen tegen de behuizing. Een nogal irritant geluid. Op de medium en hoge stand hoor je dit overigens niet meer omdat de herrie van de ventilator dit geluid dan overstemt.

- Geluid. Ik wil het nogmaals benadrukken, aangezien de andere reviews hier zo positief over zijn. Wij zijn van mening dat deze ventilator ongeschikt is (of in ieder geval veel minder geschikt is dan menig ander ventilator) voor de slaapkamer.

Nog een tweetal kleine details:

- Het snoer is spierwit. Gezien de zilveren kleur van de ventilator hadden we zwart verwacht, maar dit maakte ons niet echt uit.

- Er worden GEEN batterijen (2x AAA) bij de afstandsbediening geleverd. Beetje jammer naar onze mening.

p.s. Over de duurzaamheid kunnen we niets zeggen. Wij gaan de ventilator terug sturen naar de webshop. Helaas vereist kieskeurig dat we het product op minstens drie gebieden een cijfer geven en volstaat het niet als we NVT invullen. Het cijfer bij duurzaamheid dient u dus te negeren.

tecono 27-08-2012
Geschreven voor: Domo DO8120

Eerst de DOMO 8115 gekocht. Geen succes, daarom aanvullend deze veel betere DOMO 8120 gekocht.

Het apparaat is van kunststof, maar is voldoende stabiel en degelijk. De prestaties zijn prima. Met de verschillende standen kan het apparaat in alle behoeften voorzien. De ventilator is natuurlijk niet geruisloos, het verplaatst tenslotte wind. Is voldoende stil en dus ook geschikt voor de slaapkamer. Heeft geen hinderlijke bijgeluiden, zoals kraakjes en piepjes.

Apparaat nu ongeveer een week in het bezit. Over de duurzaamheid dus nog geen echte mening, maar heb daar wel alle vertrouwen in.

De DOMO 8120 is een echte aanrader. De prijs is dit apparaat zeker waard. Koop dus gelijk een goede en geef iets meer uit.

Elektro 25-07-2009
Geschreven voor: Domo DO8120

Niet de goedkoopste, wel de beste.

De ventilator nu enkele weken in gebruik. robuust apparaat. Geluidsniveau valt erg mee, alleen in de snelste stand is de ventilator goed hoorbaar.

De luchtverplaatsing is erg groot en zorgt voor een lekkere koele (stille) bries.

R.Wind 15-07-2009
Geschreven voor: Domo DO8120

Alweer een paar jaar geleden aangeschaft en nog steeds tevreden. Er zitten drie standen qua windsnelheid, een draaistand osc. en een instelbare timer. Degelijk apparaat met een, indien nodig, flinke blaaskracht.

janssen31 19-07-2007
Geschreven voor: Domo DO8120

Mooie goede, redelijk stille ventilator. Ik gebruik hem in de slaapkamer